JIN Menganggu Perbualan Telefon Rancangan TV(video)!


Jin, Syaitan dan lain2 adalah merupakan makhluk "ghaib" yang diciptakan oleh Allah.
ya! mereka ada dimana2 saja, bezanya, "mereka" nampak kita, dan kita x nampak "mereka" .
kecualilah kita telah diberikan kurniaan dari Allah, pada orang dikehendakinya kerana seperti yang telah dinyatakan didalam surah Yasin
"kun fayakun"
Ramai persoalkan wujudkah "Jin" dan syaitan ni

klik seterusnya untuk melihat video JIN Menganggu Perbualan Telefon Rancangan TV(video)! rancangan tv ini adalah secara langsung diwaktu itu..







Ya!
saya akui, saya juga diantara "manusia2" yang dahulunya tidak mempercayai "alam2 GHAIB"
saya juga diantara manusia2 yang TIDAK PERCAYA wujudnya Hantu serta JIN.
dan juga kejadian kerasukan, kerana pada waktu dahulu, saya anggap KERASUKAN itu hanyalah terjadi kerana terlalu "STRESS" dan punca2 saintifik lain atau hanya "berlakon"

setelah mengalami beberapa kejadian aneh yang melibatkan perkara2 yang dahulunya saya tidak percaya, saya akhirnya akur, wujudnya makhluk2 "GHAIB" yang mengganggu manusia.

berikut saya share video
JIN Menganggu Perbualan Telefon Rancangan TV(video)! rancangan tv ini adalah secara langsung diwaktu itu.. tengok sehingga habis


sedikit info mengenai perkara ghaib didalam islam
Jadi, apa itu perkara ghaib disisi Islam?
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ
Maksudnya: (Orang-orang yang bertaqwa adalah) mereka yang beriman kepada perkara-perkara yang ghaib… (Surah Al-Baqarah: 3)

Imam As-Syirbini berkata dalam menjelaskan ayat tersebut dalam tafsir As-Siraj Al-Munir sebagai,
يصدّقون بما غاب عنهم من البعث والجزاء والجنة والنار والصراط والميزان
Maksudnya: (Orang yang beriman dengan yang ghaib) iaitu: mereka yang membenarkan apa yang ghaib (tidak kelihatan dengan pancaindera) daripada mereka daripada perkara-perkara berkaitan hari kebangkitan, hari pembalasan, syurga, neraka, as-sirath (jambatan) dan timbangan amal.
Secara ringkas, terdapat tujuh (tetapi tidak semestinya hanya tujuh) perkara ghaib yang ditafsirkan oleh Imam As-Syirbini:
  1. Tidak kelihatan dengan pancaindera – contohnya Allah, malaikat, iblis, jin, hantu dsb
  2. Perkara-perkara berkaitan hari kebangkitan – Alam barzakh, persoalan amal dalam kubur
  3. Perkara-perkara berkaitan hari pembalasan – Mengenai hari kiamat, tanda-tandanya serta bagaimana kejadiannya
  4. Perkara-perkara berkaitan syurga – suasananya, ciri-cirinya, ahli-ahlinya dsb
  5. Perkara-perkara berkaitan neraka – suasananya, ciri-cirinya, ahli-ahlinya dsb
  6. Perkara-perkara berkaitan titian sirat
  7. Perkara-perkara berkaitan timbangan amal
 sumber: http://leokid.wordpress.com/2010/01/20/mengembalikan-kefahaman-mengenai-dajjal-kepada-alquran-dan-sunnah/

subahanallah,
saya juga rupanya pernah tergolong dalam golongan2 yang tidak bertaqwa..
dan
Subahanallah!
Makhluk2 ini juga ingin menggangu orang tidak kira masa, seperti ditayangkan didalam video tersebut, menggangu wanita itu berbicara dengan syeikh/ustaz didalam video..

ok, takat tu la perkongsianku, jika ada salah dekat mana2, tegur2lah.. sekurang2nya saya tahu kesalahan saya dan ubah supaya pembaca2 seterusnya dah tak ter"ikut" benda2 yang mungkin saya tersilap


Yang Baik adalah dari Allah, segala yang buruk, salah, dan silap adalah dari saya sendiri...

Ma'asalamah, dan Renung2kanlah

So?
Hawauyu tudei?
komen2






3 Responses
  1. dulu cs pun macam tak percaya pasal kena ganggu jin@ rasuk ...tapi selepas pengalaman pertama...cs dah mula percaya...apa pun boleh jadi...


    kun faya kun...


  2. fuhh..menakutkan..mungkin ada bacaan org tu yg membuatkan jin tu keluar..mcm pakcik aku mengubat orang kena gangguan..dia ada baca ayat2 dari al-Quran, sambil tgn dia picit2 badan pesakit dia bermula dengan leher. bila jin tu rasa sakit, baru dia take over badan orang tu, sambil menjerit2..


  3. Farhan AJ Says:

    salam..eh macam same lak entry kite kan... tarikh lebih kurang lak tu.. :D

    http://www.tintapenaku.com/2011/09/jin-menganggu-perbualan-telefon.html


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recent Post

Read This!

If you would like your blog to be included in this reading list, just mail your blog link to Hawauyu[at]gmail.com. The of a blog that i read is Quality-non-diary blog. if you would like your post/article to be discussed by me, just mail the blog link to the same blog. with regards - Hawauyu

Label Cloud